گام برای داشتن یک فریزر مرتب

۵ گام برای داشتن یک فریزر مرتب

۵ گام برای داشتن یک فریزر مرتب

داشتن یک فریزر مرتب نه تنها به شما کمک می‌کند تا به راحتی مواد غذایی مورد نیازتان را پیدا کنید، بلکه عمر مفید آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد و از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. در این مقاله، ۵ گام ساده برای نظم دهی به فریزر به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید با استفاده از ظروف فریزری، یک فریزر مرتب و کارآمد داشته باشید.

گام اول: تخلیه کامل فریزر

اولین و مهم‌ترین گام برای نظم دهی به فریزر، تخلیه کامل آن است. همه مواد غذایی را از فریزر خارج کرده و روی یک سطح تمیز قرار دهید. این کار به شما فرصت می‌دهد تا بتوانید به طور کامل فریزر را تمیز کرده و از وجود هرگونه بوی نامطبوع یا یخ زدگی اضافی خلاص شوید.

گام دوم: تمیز کردن فریزر

پس از تخلیه فریزر، آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید. اگر فریزر شما دارای یخ زدگی زیادی است، می‌توانید از یک سشوار برای آب کردن یخ استفاده کنید. پس از تمیز کردن، اجازه دهید فریزر به طور کامل خشک شود.

گام سوم: انتخاب ظروف فریزری مناسب

ظروف فریزری برای داشتن یک فریزر مرتب

انتخاب ظروف فریزری مناسب یکی از کلیدهای اصلی برای داشتن یک فریزر مرتب است. ظروف فریزری باید از مواد باکیفیت و مقاوم در برابر سرما ساخته شده باشند. همچنین، باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا مواد غذایی را به طور کامل در خود جای دهند و در عین حال، به اندازه کافی کوچک باشند تا به راحتی در فریزر جا شوند.

یکی از بهترین برندهای ظروف فریزری موجود در بازار، ظروف پولادپویش است که مناسب برای استفاده در فریزر و ماکروویو هستند و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. این ظروف آب بند هستند و درب آن ها،  پلمپ از نوع زبانه شاهد است و از رد و بدل شدن هوا با مواد غذایی بسته بندی شده جلوگیری می کند. ظروف پولادپویش علاوه بر کیفیت و شفافیت، تنوع بسیار زیادی در سایز دارد و به منظور استفاده بهینه از فضای فریزر و یخچال، ابعاد دهانه ی سایزهای مختلفی از این ظروف یکسان طراحی شده است و به سادگی روی یکدیگر قرار می گیرند.

ظروف مستطیل ۲۵۰، ۴۰۰ و۵۵۰ سی سی با ابعاد دهانه ی یکسان ۱۰ سانت در ۱۳ سانت، ظروف ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ سی سی با ابعاد دهانه ی یکسان ۱۳ در ۱۹ سانت و ظروف ۱۷۵۰ و ۲۰۰۰ سی سی با ابعاد دهانه ی یکسان ۱۸ در ۲۵ سانت، با ارتفاع های متفاوت این امکان را به وجود می آورند که بتوان مواد غذایی با حجم های مختلفی را بسته بندی کرد و یک فریزر مرتب داشت. این ظروف با استقبال زیادی رو به رو شده است.

ابعاد دهانه یکسان ظروف فریزری

گام چهارم: دسته بندی مواد غذایی

پس از انتخاب ظروف فریزر، مواد غذایی را بر اساس نوع و تاریخ انقضا دسته بندی کنید. می‌توانید از برچسب‌ها یا ماژیک برای نوشتن نام مواد غذایی و تاریخ انقضا روی ظروف استفاده کنید.

استفاده از برچسب برای دسته بندی مواد غذایی

موارد زیر نمونه‌هایی از دسته بندی مواد غذایی در فریزر هستند:

  • گوشت و مرغ: گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو را در ظروف جداگانه و بر اساس نوع و تاریخ مصرف بسته بندی کنید. برای بسته بندی این دسته از مواد غذایی معمولا از ظروف ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ سی سی استفاده می شود که انتخاب سایز مناسب ظرف، بستگی به میزان بسته بندی معمول شما دارد. برای مثال در ظرف ۱۵۰۰ سی سی سه تکه مرغ با استخوان بسته بندی می شود. برای گوشت چرخکرده و یا خورشتی ظروف ۴۰۰ و ۵۵۰ سی سی نیز مناسب است. قبل از انتخاب ظرف مورد نظر، ابعاد آن را حتما بررسی بفرمایید.
  • حبوبات و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات منجمد را در کیسه‌های فریزر جداگانه بسته بندی کنید. برای سبزی ها مثل سبزی کوکو، سبزی قورمه و سبزی آش، ظروف ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی استفاده می شود. برای بسته بندی باقالی، نخود فرنگی، ذرت و حبوبات پخته شده نیز این ظروف مناسب اند.

 

  • غذاهای آماده: غذاهای آماده مانند سوپ، دلمه، انواع خورش، غذاهای رژیمی، لازانیا و غذاهای نیمه آماده را در ظروف درب‌دار فریزری قرار دهید. استفاده از ظروف فریزری پولادپویش این امکان را می دهد که غذاهای فریز شده را بدون نیاز به تغییر ظرف، داخل ماکروویو قرار داده و آن را به راحتی گرم کرد.

استفاده از ظروف فریزری در ماکروویو

گام پنجم: چیدمان ظروف در فریزر

پس از دسته بندی مواد غذایی، ظروف را در فریزر به صورت منظم و با رعایت اصول زیر بچینید:

  • مواد غذایی سنگین‌تر: مواد غذایی سنگین‌تر مانند گوشت و مرغ را در قسمت پایین فریزر قرار دهید.
  • مواد غذایی سبک‌تر: مواد غذایی سبک‌تر مانند میوه‌ها و سبزیجات را در قسمت‌های بالاتر فریزر قرار دهید.
  • مواد غذایی با تاریخ انقضای نزدیک‌تر: مواد غذایی با تاریخ انقضای نزدیک‌تر را در جلوی فریزر قرار دهید تا به راحتی قابل مشاهده باشند.

نکات اضافی برای داشتن یک فریزر مرتب:

  • فضای خالی: سعی کنید همیشه مقداری فضای خالی در فریزر خود داشته باشید تا بتوانید مواد غذایی جدید را به راحتی در آن قرار دهید.
  • جفت کردن ظروف: برای صرفه‌جویی در فضا، می‌توانید ظروف فریزر را به صورت جفت روی هم قرار دهید. با استفاده از ظروف پولادپویش، فریزر شما جادارتر از گذشته خواهد شد.
  • بازرسی منظم: به طور مرتب فریزر خود را بررسی کنید و مواد غذایی منقضی شده یا خراب شده را دور بریزید.

با رعایت این ۵ گام ساده، می‌توانید یک فریزر مرتب و سازماندهی شده داشته باشید و از مزایای آن مانند پیدا کردن آسان مواد غذایی، افزایش عمر مفید آن‌ها و جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی بهره‌مند شوید.

جهت راحتی شما عزیزان، تیم ما پکیج هایی مختلفی از ظروف پولادپویش، با اندازه ها و تعداد مختلف که بیشتر مورد نیاز است، طراحی کرده است و امکان سفارش آن ها بر روی سایت فراهم است. همچنین پکیج های تک سایز ۷ عددی با قیمت به صرفه نیز برای شما عزیزان روی سایت، آماده شده است. برای ثبت سفارشات تکی ظروف پولادپویش، به واتساپ ما پیام دهید.

منابع:

نظم دهی به فریزر

 

خیر دیدگاهی را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هشت =

منواصلیمحصولاتحساب‌من
جستجو